آشنايي با سوره قرآن - بقره
درباره وبلاگ


امام علي (ع): با قرآن كسي ننشست جز آنكه پس از برخاستن، با فزوني يا كاستي برخاست، فزوني در راهيابي و كاستي در كوري و گمراهي. (نهج البلاغه)


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 10:3 :: نويسنده : ali & mehdi

سوره البقره

نام دومين سوره قران مي باشد، نام ديگر اين سوره ((فسطاط القرآن)) است. اين سوره در مدينه نازل شده و 286 آيه دارد و طولاني ترين سورهء قران مي باشد. و جزء سوره هاي سبع طوال مي باشد. موضوعاتي كه در اين سوره مطرح شده است بسيار متنوع است. برخي موضوعات سوره عبارتند از: توحيد و معاد همراه با داستان حضرت ابراهيم و زنده شدن مرغ ها، اعجلز قرآن، مباحث مفصل درباره يهود و منافقان، تاريخ پيامبران بزرگ به ویژه حضرت ابراهیم (ع) و موسی (ع) و مباحثی در مورد انسان و نیز احکام مختلف اسلامی از جمله نماز، روزه، جهاد در راه خدا، حج و تغيير قبله، ازدواج، احكام تجارت و دين، ربا و قصاص و تحريم قسمتي از گوشتهاي حرام و قمار و شراب و بخشي از احكام وصيّت. نام اين سوره از آيه 67 آن گرفته شده است.

(( در وصيّت ابوذر آمده است كه از پيامبر (ص) سؤال كرد بزرگترين آيه اي خداوند بر شما نازل كرده كدام است؟ فرمود: آية الكرسي. 1))

(( از ابي عبدالله روايت شده است كه فرمود: هر كس سؤره بقره و آل عمران را بخواند روز قيامت اين دو سوره بر او سايه افكنند، مانند دو قطعه ابر يا دو عبا. 2))

________________________

1-       معاني الاخبار  ص 333

2-       ثواب الاعمال ص 94

 

منبع: كتاب آشنايي با سوره هاي قرآن

 


نظرات شما عزیزان:

Flight Boy
ساعت22:38---30 ارديبهشت 1391
سلام دوست عزیز
شمات لینک شدید
اگه مایلی منو لینک کن
موفق باشی

بقره / آل عمران
ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسندگان
پيوندها
آخرين مطالب